Folie na karoserir

Wszytko o foliach samochodowych, folie na szyby samochodowe, folie do karoserii, ochrona przed temperaturą, przyciemnianie szyb, ochrona karoserii, specjalne folie termokurczliwe, parametry folii

Folie na karoserir

Postautor: Buzol » 08 maja 2014, 18:12

Kochani
Jakie macie doświadczenia w folii na karoserie
planuje taką sobie zamontować \
czyli chce zrobić by moje auto było kolorowe :D

jakie folie zastosować by montaż był latwy
oraz ważne by potem te folie można było zdjąć :)
Buzol
 

Re: Folie na karoserir

Postautor: Dudek » 09 maja 2014, 17:43

Ja montowałem folie KPMF angielskie
bardzo ładnie się układają pod wpływem ciepłego powietrza
na krawędziach błotników dobrze się wygrzewają
i klej jest ok

zamontowałem bezbarwne na błotniki i drzwi
przeciw zarysowaniom na parkingach
potem miałem delikatną stłuczkę i obtarcie na przednim błotniki
pojechałem do warsztatu a oni tą folię na błotnik wypolerowali
i jest ok Nawet nie musiałem wymieniać jej na nową
Dudek
 

Re: Folie na karoserir

Postautor: Maciek » 17 maja 2014, 12:57

też polecam folie KPMF są to folie przeznaczone do zmiany kolory nadwozia samochodu
odradzam całkowicie wszelkie folie reklamowe , które służą do oklejania samochodów reklamą
a podszywają się pod folie do karoserii Praktycznie na przetłoczkach błotników robią się zagniotki
a potem przy zdejmowaniu rozrywają się i trzeba je ściągać po centymetrze
po prostu tania tragedia
Maciek
 

Re: Folie na karoserir

Postautor: Pawel » 18 maja 2014, 13:16

Zgadzam się w 100 % folie reklamowe są przeznaczone do druku i nie rozciągają się
natomiast folie do zmiany koloru nadwozia rozciągają się pod wpływem ciepłego powietrza
i idealnie dostosowują się do wszelkich zagięć i wypukłości nadwozia

w takiej folii istotne jest by folia dobrze "układała" się na nierównościach
karoserii oraz bez problemu 'pozwoliła" się zdjąć z karoserii w całości
nie niszcząc lakieru

Folie które przetestowałem i tak się zachowują to folie do zmiany kolory nadwozia:
- 3M
- KPMF
- Bruxafol
Pawel
 
Posty: 32
Rejestracja: 28 sie 2010, 8:32

Re: Folie na karoserir

Postautor: Buzol » 19 maja 2014, 20:06

mam jeszcze pytanie odnośnie kleju na folii
co to jest klej kanalikowy ?
Buzol
 

Re: Folie na karoserir

Postautor: Pawel » 22 maja 2014, 20:45

Klej to bardzo istotny składnik folii na karoserie
dobra folia ma klej który pozwala zerwać folie bez uszkodzenia lakieru
czyli np gdy folia się uszkodzi z powodu bliskich kontaktów z innym samochodem
powinniśmy spokojnie zerwać taką folie w całości ( cały klej powinien pozostać na folii )
i mieć lakier na samochodzie w nie naruszonym stanie

Folie 3M i KPMF - mają taki klej
folie reklamowe mają zupełnie inny klej , dlatego tak trudno się je demontuje
Pawel
 
Posty: 32
Rejestracja: 28 sie 2010, 8:32

Re: Folie na karoserir

Postautor: Buzol » 24 maja 2014, 20:25

ok dzięki
i jeszcze jedna wątpliwość mnie trapi
grubość folii czy ma znaczenie ?
Buzol
 

Re: Folie na karoserir

Postautor: Pawel » 25 maja 2014, 7:10

Grubość folii jest bardzo istotna, lecz wraz z grubością foli bardzo ważne jest z jakiego materiału
wykonano folie , czy materiał jest plastyczny i czy jest to folia "walcowana" czy w"wylewana"
Standardowa grubość folii to 100 mikronów ( grubość samej folii bez kleju ) , jeśli folia jest cieńsza to raczej należy ją zaliczyć do folii
reklamowych ( folie reklamowe nie są foliami do zmiany koloru auta )
Są również folie grubsze niż 100 mikronów i również są bardzo plastyczne ponieważ wykonane są z dobrego materiału
i przede wszystkim są "wylewane"
Pawel
 
Posty: 32
Rejestracja: 28 sie 2010, 8:32

Re: Folie na karoserir

Postautor: Buzol » 01 cze 2014, 15:06

dzięki za informacje lecz w toku działań nasuwają się dalsze pytania
czym różnią się folie 'walcowane" od folii " wylewanych "
Buzol
 

Re: Folie na karoserir

Postautor: Pawel » 02 cze 2014, 6:35

Folia może być wyprodukowana w dwojaki sposób

1 poprzez walcowanie - materiał z którego powstaje folia jest rozgniatany walcami aż do uzyskania odpowiedniej grubości
taka folia jest mało elastyczna ponieważ, już została rozciągnięta poprzez walcowania, poza tym taka folia jest wrażliwa na otarcia.
Folia w sobie posiada wiele naprężeń spowodowanych "wymuszonym" stanem poprzez walcowanie

2 poprzez wylewanie - folia powstaje poprzez wylanie płynnej konsystencji do formy , Taka folia jest bardzo elastyczna , pozwala łatwo się
formować i dobrze się rozciąga. Posiada harmonijną wewnętrzną strukturę ( brak naprężeń ) Dzięki czemu ma dużą odporność na otarcia, łatwo
się rozciąga i dopasowuje do elementów

I jeszcze jedna uwaga często sprzedawcy mylą pojęcia i w jednej klasyfikacji razem mieszają folie np wylewane i polimeryczne

Natomiast podział folii na
- mono-meryczne
- poli-meryczne
jest całkowicie niezależny od podziału na folie "walcowane " lub "wylewane

tzn folia "walcowana " może być albo mono-meryczna albo poli-meryczna
i tak samo folia wylewana może być mono-meryczna albo poli-meryczna

Podział mono-meryczna lub poli-meryczna - określa chemiczną strukturę materiału z którego wykonano folie
Podział walcowana lub wylewana - określa sposób procesu produkcji danej folii

Jeśli sprzedawca myli te dwa pojęcia i mówi że jedna folia jest mono-meryczna a druga wylewana,
to za bardzo nie ma pojęcia o czym mówi, jedynie przekazuje informacje na podstawie których
trudno jest porównać te dwie folie

Bardzo często sprzedawcy folie walcowane określają jako "polimerowe "
zaś folie wylewane określają jako " wylewane"

No cóż taki jest język potoczny branżowy , zaczerpnięty z rynku folii reklamowych
Pawel
 
Posty: 32
Rejestracja: 28 sie 2010, 8:32


Wróć do Folie samochodowe na szyby i karoserie

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość